niedziela, 3 lutego 2013

I nie urodziłem się wiel­kim, potężnym dębem, gonną ol­chą. I nie urodziłem się niczym in­nym, tyl­ko tym, czym jes­tem. I nie urodziłem się z po­zora­mi. Tyl­ko z ner­wa­mi., Z ner­wa­mi tuż pod cieniutką skórką.

-Edward Stachura

Potrzebuje kawy by jasno myśleć.I świeżego powietrza. Deszczowej nocy. Moczącej natapirowane włosy. Niespokojnej. Zwodniczej. Jak filiżanka z sokiem grejpfrutowym zamiast kawy. Niewinna buzia. Winne usta. Sklejone aroniowym winem. Chwila nieuwagi. Przewiązana czerwoną wstążką. Imitującą opaskę we włosach. Niczym talizman dzisiejszego dnia. A wczorajszej nocy. Odczyń zły urok. Proszę. By myśli mogły przedrzeć się przez emocje. A usta oddychać.Potrzebuje tylko...notesu odpowiedniej chwili. Dnia. Tygodnia. Jednego swetra w szafie mniej. Kwintesencji niewysublimowanej ludzkości. Odrobiny życia z życia banalnej codzienności. Muszę pomyśleć. Zatopić się w czasie. Dać się mu  pochłonąć.Wykraść dziadkowi czas potrzebny na spędzenie kilku chwil. I go nie oddać. Zmarnotrawić.Od tak.
Piję kawę.Ordynarnie słodka kawa ląduje w zlewie. Kubeł zimnej wody spada mi na głowę jeszcze przed wyjściem na skmkę. Śniegu już nie ma. Roztopił się. Bryła lodu w sercu też.




11 komentarzy:

  1. Wow, ale piszesz!!!!
    Ze też nie znałam Cie wcześniej....
    Zostaję!

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie też topnieje... śnieg za oknem.

    OdpowiedzUsuń
  3. a u mnie śniegu już brak
    Kawa nie może być za słodka... bo wtedy jest mdła! Tak jak wszystko dookoła

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kawa nie może być słodka. W ogóle. Jak zresztą wszystko dookoła.

      Usuń
    2. Oprócz czekolady. Czekolada musi być słodka! :)

      Usuń
  4. I dobrze, niech się topi. Czas najwyższy. Nie lubię za słodkiej kawy i nie lubię tego, że nie mam nawet chwili na zmarnotrawienie.
    I nie tapiruj włosów! :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Mogłabyś oddać mi tę plażę? *.*

    OdpowiedzUsuń
  6. oh, dobrze, że się topi :). Śnieg może zostać, ale bryła w sercu nie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wchodzę tu do Ciebie, odświeżam raz, drugi trzeci.
    'Co jest?? Co tak jasno"?
    Paczam. A tu nowa nazwa blogaaa.
    I jak jasno , i niebiesko.
    całuję.
    mocno, mocno.

    OdpowiedzUsuń

Anonim? Bez konta? Proszę wybierz opcję "Nazwa/Adres URL" i wpisz swoje imię/pseudonim/chociaż inicjały - lubię wiedzieć kto mnie odwiedza i komentuje :)