piątek, 27 grudnia 2013

"Nieprawda, że czas leczy rany i zaciera ślady. Może tylko łagodzi przykrywając wszystko osadem kolejnych przeżyć i zdarzeń. Ale to, co kiedyś bolało, w każdej chwili jest gotowe przebić się na wierzch i dopaść. Nie trzeba wiele, żeby przywołać dawne strachy i zmory. Gdyby nawet trwały w ukryciu, zepchnięte na samo dno, to przecież gniją gdzieś tam, na spodzie, i zatruwają duszę, zawsze pozostawiając jakiś ślad - w twarzy, w ruchach, w spojrzeniu - tworzą bariery psychiczne, kompleksy. Nie pomoże wódka, nie pomoże szarpanie się w skrajnościach, od usprawiedliwiania do potępiania." Lucjan Nowakowski "Mummi"



Projekt śniadanie. Grudzień.
Dzień 27

Kawa z przydomowego rodzicielskiego ekspresu ze spienionym mlekiem kozim.
Ze sporą dozą rozczarowania ustawiającego jednocześnie do pionu. Baczność.
Otrzeźwiającego.Orzeźwiającego. A nawet potrzebnego.Życie czeka za zakrętem.
A że zakręt i moje zwoje mózgowe ukryły się za mgłą emocji. Trudno. Bywa.
Zdarza się. Idziesz dalej. No naprawdę Olala,serio?!
Panika wydaje się naprawdę nie na miejscu. Zdecydowanie. A sio!




6 komentarzy:

  1. Kawa z kozim mlekiem? Nie próbowałam. Trzeba to kiedyś zmienić :)
    Cytat mnie zaciekawił. Tak sobie myślę, że właśnie znalazłam nową książkę do przeczytania...
    Panika :/ "A sio" to zdecydowanie poprawna reakcja! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojj, za kozim mlekiem to ja nie przepadam : ) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Czas leczy rany.
    Leczy jak jasna cholera.

    Z własnego doświadczenia, kilkukrotnego, to wiem.
    Może po prostu podobnie jak lekarstwo, nie na każdego działa w podobny sposób. Jakaś grupa kontrolna by się przydała...

    Odgoń panikę. Panika razem ze strachem bardzo się lubią, wszędzie ze sobą chodzą, spijają sobie z dziubków i potrafią dokonać wielu zniszczeń.

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja też jestem zdania, że czas nie leczy ran. On jedynie je zaciera, otóż to. Po długim czasie zapominasz o tym, co boli, ale w każdej chwili ten ból może wrócić - czasem wystarczy jedno spojrzenie, jeden gest, dotyk, jedno zdjęcie, jedna piosenka, jeden podmuch wiatru niosący ze sobą ten jeden zapach. To wystarczy. Wszystko wraca. Bo wszystko w nas siedzi. Jakby głęboko nie spadło to w nas jest i zawsze będzie.

    OdpowiedzUsuń
  5. etam, ja się często za emocjami chowam i czasem mam wrażenie, że bardziej tymi emocjami jestem niż sobą. a życie nie czeka za zakrętem tylko tu i teraz jest!

    OdpowiedzUsuń
  6. jestem uzależniona od kawy, Twoja musiała smakować wybornie!
    cytat trafny.

    OdpowiedzUsuń

Anonim? Bez konta? Proszę wybierz opcję "Nazwa/Adres URL" i wpisz swoje imię/pseudonim/chociaż inicjały - lubię wiedzieć kto mnie odwiedza i komentuje :)