środa, 12 lutego 2014

"Tak mi trzeba wiedzieć, że się ktoś o mnie troszczy w tym obcym świecie. I wiem, jak bardzo nie zasługuję na tę troskę - ja z moimi idiotycznymi depresjami i całą tą maszynerią spekulacji." Halina Poświatowska

Znowu wracam do mieszkania trochę zbyt późno.Później niż wracałaby grzeczna dziewczynka. Wcześniej niż zaplanowałaby powrót ta zła. W ciemnościach nocy rozjątrzonej światłami latarni. Wśród kropel deszczu,chłodu,Twojego ciepła zapachu wiosny w lutym. O czasie,w czasie wykradzionym dobrej książce i herbacie. Podręcznikowi do finansów. I prasowaniu stosu koszul  na ten tydzień.

Wracam późno,od deszczu trochę mokra,od Ciebie bardziej ciepła. Nieporadna też tak jakoś w obliczu tego wszystkiego. Niepewna siebie. Pewna Ciebie. Kilka zaprzeczeń.Nie, nie zostaje na noc. Mówię Ci dobranoc.Sobie nie. Nie mów mi nie. Nie chcę dzisiaj spać. Ać.

Zbłąkane samochody szumiące,przejeżdżające przez kałuże. Te pociągi też jakieś głośne nocą. I autobusy,autobusy też..Miasto za oknem żyje. Pulsuje. Za jasno jest. Księżyc wpada z odwiedzinami.Za głośne są dzisiaj moje myśli.Pisze póki mogę. Mogę,a nie muszę. To takie dobre. Po nocy porządkować siebie,stukając w klawiaturę.A nad ranem szukać przepisu na ciasta,które można upiec.


Projekt śniadanie. Luty
Dzień 12

W mgliste popołudnia smażę kawowe placki. Z borówkami. Gorzką czekoladą. Kakao. Z powidłami śliwkowymi i syropem truskawkowym.Za to w słoneczne przedpołudnia,po nocy spędzonej z Księżycem, z łóżka wyjść nie mogę. Ze śniadaniem Nam nie po drodze. W końcu pada na jabłka i gruszki. Skrojone. Pokrojone. Umazane masłem orzechowym i powidłami. Niefotogenicznie.


11 komentarzy:

  1. grzeczna i niegrzeczna. dwie dziewczynki w nas mieszkają. i tak mi się cytat przypomniał:
    "Jesteś grzeczną dziewczynką i zawsze nią byłaś, lecz w głębi duszy uważasz, że życie to coś więcej niż wieczne przestrzeganie zasad, i łakniesz nieznanego." i łakniesz późnych powrotów do domu, Jego ciepła, zapachu, światła latarni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wszystkie dobre! takie prawdziwe i takie ... takie właśnie, o! :D

      Usuń
  2. Jej, genialne ujęłaś istotę wieczornych ekspat.. w towarzystwie. ; )
    a placki może i niefotogeniczne ale kto by na to patrzył? Liczy się smak!

    OdpowiedzUsuń
  3. Najfajniej być grzeczną w niegrzeczny sposób. Najfajniej mieć osobowość, charakter. Niekoniecznie trzeba się silić na bycie 'niegrzeczną'. Trzeba być ciekawą sobą, z własnym charakterem, z własnymi demonami i przyzwyczajeniami, z własnym urokiem, uśmiechem i złośliwością.
    Tak myślę:)

    Cytat zabieram.
    Ostatnio królujesz w moim 'dzienniku-pamiętniku' pod względem cytatów:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak Ty wszystko umiesz pięknie opisać ... :)
    A placki są chyba w najlepszym możliwym wydaniu !

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszne placki, zrób mi takie ;D

    OdpowiedzUsuń
  6. już lubisz masło orzechowe ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wiesz co? tak nie za bardzo. nie zachwyca. a wroga trzeba poznać.
      Z jabłkiem jest całkiem ok
      wolę nutellę zdecydowanie :)

      Usuń
  7. Masssełko orzechowe <3 :DDDD Ja tam lubię, mimo że wiem o tym, że to shit straszny i utwardzone tłuszczyki trans.Jem, bo mi smakuje ;) Ale chleb bez zwykłego, wiejskiego masełka to już nie to samo... W każdym razie, masło masłem, ale czekolada zawsze wygrywa, o!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja chyba ostatnimi czasy mam ciągoty do tej złej dziewczynki. może za długo byłam taka baaardzo grzeczna? chcę się wyszumieć chyba teraz, bo przegapiłam ten czas kiedy byłam młodsza.
    przeczytałam Twoją notkę i jestem zachwycona, naprawdę. Tak bardzo się utożsamiam, tak bardzo dobrze piszesz!

    OdpowiedzUsuń
  9. tak, dokładnie, nie dość ,że je mi naleśniki, to jest ze mną wszędzie, bliżej tej kotce do psa , serio. ; D
    jasne pogłaszczę i przekażę pozdrowienia, haha.

    i tak, nie gryzie, jednak bardziej końcowy efekt i interpretacja wyników napawa mnie lękiem, a tego dowiem się dopiero jutro, brrr.

    OdpowiedzUsuń

Anonim? Bez konta? Proszę wybierz opcję "Nazwa/Adres URL" i wpisz swoje imię/pseudonim/chociaż inicjały - lubię wiedzieć kto mnie odwiedza i komentuje :)