piątek, 29 sierpnia 2014

„A w nocy, kiedy się o czymś myśli, wszystko jest takie ostre i jeszcze prawdziwsze jak za dnia.” Marek Hłasko


Jestem ciągłością. Jestem ciągłością.
Pierdoloną ciągłością ludzkości.

Która sama siebie nie szanuje.
Unosi się pychą. Unosi żalem.
Nie lubi. Nie chce. Nie potrafi.

Komunikuje się? Czyżby?
Tak naprawdę nie rozmawia.
Informuje. Obwieszcza. Twierdzi.
Oj tak. A w szczególności.
Trzyma się jak najdalej od dyskusji.
I daje wyraz swojej dezaprobaty.

Nie chce doprowadzać do konsensusu.
Bo po co iść na ustępstwa?
Woli walkę na śmierć i życie.
Na psychikę. Tak mu lepiej.
Tak łatwiej.

Używa najbliższych wokół. Jak rzeczy.
Do spełniania indywidualnych potrzeb
Zachcianek. Własnych wymogów.
I standardów.

Rości sobie prawo własności. Do dzieci.
Męża. Kota. Psa. Sąsiada. Przyjaciela.

Niedomaga. Nie potrafi. Jest upośledzony.
W sferze szanowania drugiego człowieka.
Jego czasu, planów, marzeń, wartości, miłości,
indywidualności preferencji upodobań.

Nie wspominając o szacunku
należnym sobie nawzajem.
Człowieku - o nim zapomnij!

Och ale w teorii wszystko wie.
I wszystko to neguje.

Wrażliwa. Kochająca. Rozumiejąca. Altruistyczna
Istota z tego człowieka. Wyrozumiała. Zawsze
gdy sprawy idą po Twojej myśli i tylko wtedy
Czyż nie człowieku?

Jestem ciągłością. Jestem ciągłością.
Pierdoloną ciągłością ludzkości.
I dzisiaj wcale się z tego powodu nie cieszę.
Człowiek-to wcale nie brzmi dumnie.
Oj nie.
Nie dzisiaj. Nie teraz. Nie w tym wcieleniu.

jestem zmęczona
zabierzcie ode mnie tych wszystkich ludzi


6 komentarzy:

  1. Niesamowita ilość tak prawdziwych słów

    OdpowiedzUsuń
  2. O kurde. Ale to prawdziwe...

    OdpowiedzUsuń
  3. ja też juz nie wyrabiam, co powroty o pierwszej nad ranem robią z człowiekiem?! ;o
    fajna jest ta Twoja pisanina. legalna czy nielegalna-who cares? bloger(k)om wszystko się należy. taka roszczeniowa postawa, ot co ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny, bo prawdziwy. :) Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń

Anonim? Bez konta? Proszę wybierz opcję "Nazwa/Adres URL" i wpisz swoje imię/pseudonim/chociaż inicjały - lubię wiedzieć kto mnie odwiedza i komentuje :)