środa, 24 września 2014

"Właści­wie, to dob­re słowo. Ta­ka przyk­rywka do wszys­tkiego, czego nie chce­my po­wie­dzieć. Właści­wie dob­rze, to znaczy, nie, nie dob­rze, ale pra­wie źle, ale po co ci o tym mówić. Właści­wie zdro­wa, to znaczy cho­ra, może była cho­ra, może jeszcze nie doszła do siebie, więc właści­wie zdro­wa, ale nie two­ja spra­wa. Właści­wie myślałam, żeby do ciebie zadzwo­nić, to znaczy, nie, nie chciałam dzwo­nić, ale nie wiem, co po­wie­dzieć, więc słowo właściwie i tak da ci do zro­zumienia, że nie dzwoń ty również. Właści­wie mam czas - i tyl­ko głos się za­wie­sza na tym słowie właści­wie. Jak­by to słowo miał swój spec­jalny ak­cent, niepol­ski, lek­ko prze­ciągły, śpiew­ny, następujący po sy­labie wła... od­dzielo­ny pauzą od reszty. Właści­wie - to znaczy pra­wie kłam­stwo. Właści­wie nic mi nie jest. To znaczy jest mi wszys­tko." Katarzyna Grochola

Dobre wino, szczypta magii,odrobina obowiązków i stara przyjaźń. A ponadto system naczyń połączonych, pociągowe domino. Szczęściem nie musiałam spać pod mostem nad Wartą. We Wrocławiu ani w Inowrocławiu też nie, bo chyba jednak ojcowie posiadający samych synów nie są przyzwyczajeni do damskiej okupacji łazienki?

Gdzieś pomiędzy powoli rozpoczynamy sezon gorących herbat z rumem i miodem. Sezon pudełek z kaszami. Drugich śniadań. Lunchboxów. Bent. Kaw i owsianek w kubkach termicznych. Termosów z kakao.

Wyciągam swetry. Rozpaczliwie przerzucam szafę w poszukiwaniu płaszczy. Przepakowuje walizki. Zmieniam zawartość kubka i pudełek. Dokupuje bilety i wierzę w moje szczęście. W moje naczynia połączone czasem przyjazdów i odjazdów pociągów polskich przeróżnych przewoźników..

Jeszcze tylko dwa dni.Jest zimno. I wrócę nad morze.



Kasza jaglana z boczniakami,papryką, drobiową wędiną,cebulką,natką pietruszki.

Również kasza jaglana z boczniakami, papryką,cebulą,natką pietruszki, pistacjami. Surówka.

12 komentarzy:

  1. Intrygujesz tą jaglaną na wytrawnie...ja jeszcze nie jadłam jej w takiej postaci.

    OdpowiedzUsuń
  2. Właściwie masz rację.
    Zabierz mnie, zabierz ze sobą nad morze!

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie bym z Tobą pojechała! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Właści­wie myślałam, żeby do ciebie zadzwo­nić, to znaczy, nie, nie chciałam dzwo­nić, chciałam żebyś Ty zadzwonił. U mnie to jakoś tak właśnie najczęściej wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak, to właśnie ten sezon czas rozpocząć :) Przyznam, że jesień jest moją ulubioną porą roku :)
    Przepyszne danie w twoim lunch-box'ie ! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jest bardzo zimno:(( też zmieniam garderobę całkowicie;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kurczę, koty są tak cholernie fotogeniczne... nawet na zdjęciach mają TO COŚ!:))

    Sezon jesiennych płaszczy, szalików, herbat, ciemnych wieczorów... can't wait!
    A co do słowa "właściwie" to.... właściwie jest w tym pewien sens.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie jestem aż tak pesymistycznie nastawiona do ,,właściwie", ale jest w tym bardzo, bardzo wiele prawdy. Ale oczywiście ,,to zależy" od sytuacji, od osoby. ,,To zależy" słowa pasujące zawsze i wszędzie.

    OdpowiedzUsuń
  9. mi brak optymizmu na ten nadchodzący czas :/

    OdpowiedzUsuń
  10. Cytat taki prawdziwy .. Kochana jak sie taka surowce robi? Wiem ze to niby banalne, ale nigdy jej nie robiłam... Takiej najzwyklejszej, z białej kapusty... A uwielbiam :) napiszesz mi w private message

    OdpowiedzUsuń
  11. Tak mi przyszło do głowy, że kurczę nie byłam nigdy nad morzem w okresie jesienno-zimowym!
    A poza tym, kot słodziak, cytat w samo sedno (nie sądziłam, że Grochola tak potrafi), a u mnie na tapecie herbata o smaku Irish Cream i tylko rumu brak.

    OdpowiedzUsuń
  12. kasza jaglana jest zawsze dobra, tak samo jak morze
    dobry cytat, bo u mnie też właściwie nic się nie stało

    OdpowiedzUsuń

Anonim? Bez konta? Proszę wybierz opcję "Nazwa/Adres URL" i wpisz swoje imię/pseudonim/chociaż inicjały - lubię wiedzieć kto mnie odwiedza i komentuje :)