sobota, 11 października 2014

"Jestem jakimś zboczonym konserwatystą wierzącym wciąż w papier, ale ja uwielbiam wręcz wąchać książki. Książka bezwonna, bez okładek, bez papieru, książka czytana na cienkim monitorze, książka niestarzejąca się, której strony nie żółkną, książka właściwie niezniszczalna - to wizja, która jednakowoż nieco mnie przeraża, to jest dla mnie jakiś - zdobędę się na brawurę - projekt totalitarny. (...) Projekt, którego efektem będzie koniec księgarń, gdzie można mitrężyć czas, gubić się pomiędzy półkami, wyciągać z nich woluminy, kartkować (wąchać też, a jakże), prowadzić brutalną wewnętrzną wojnę z samym sobą, czy kupić, czy nie kupić, a jeśli kupić, to teraz czy następnym razem, zatem zapominając o upływającym czasie - bo księgarnia to miejsce poza czasem - obmacywać książki i wybierać upragnioną, jeśli to wszystko miałoby zginąć razem ze zwycięstwem e-booków, to niechaj i ja też zginę. "Krzysztof Varga

Chciałam się rano uśmiechnąć.
Ale i tak uśmiechu nie będzie widać,
ot skryje się dzisiaj w zimnie i mgle.
I już sama nie wiem czy to warto
Czy nie.

Jedne podarowane, inne zjedzone.
Zdecydowanie w przyszły weekend robię kolejną partię pomarańczy w rumie







4 komentarze:

  1. Chciałabym się kiedyś z Tobą spotkać i pogadać wiesz?:) Nawet samymi cytatami!

    Książki w księgarni nie mają dla mnie wielkiej wartości, są zbyt nowe, takie... nieużywane. Te w bibliotece są magiczne! Tyle razy otwierane, w tylu miejscach, przez tyle ludzi... książki w e-bookach? szkoda oczu.

    a na koniec soboty poproszę o te pomarańcze w rumie i czekoladę, zjem bez problemu w ciągu chwili:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Coś walnie w Ziemię, albo nadejdzie wojna atomowa, albo pandemia która wyniszczy większość ludzkości. Wtedy docenimy prawdziwe książki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgadzam się po stokroć! nie wyobrażam sobie, że będę czerpać taką radość z czytania e-booków jak ze zwykłej, papierowej książki. nie potrafię się przekonać i choć wiem, że to kwestia czasu, zawsze będę miała sentyment do przerzucania kartek papieru.

    OdpowiedzUsuń

Anonim? Bez konta? Proszę wybierz opcję "Nazwa/Adres URL" i wpisz swoje imię/pseudonim/chociaż inicjały - lubię wiedzieć kto mnie odwiedza i komentuje :)