wtorek, 11 listopada 2014

"lubię tęsknić wspinać się po poręczy dzwięku i koloru w usta otwarte chwytać zapach zmarznięty lubię moją samotność zawieszoną wyżej niż most rękoma obejmujący niebo miłość moją idącą boso po po śniegu" H.Poświatowska

nie zjadłam śniadania,ale pojechałam na wieś...

A na wsi...
 biegam we mgle w kaloszach po polu i łąkach z koszami jabłek. Przechodzę przez ogrodzenie,bo do furtki za daleko. Nadrabiam dawne lata w których nie było mi wolno.

 Trę jabłka. Kroje. Obieram. Piekę. Suszę zioła na herbatę w stygnącym piekarniku,robiąc kolejną kawę i krojąc marcepanową szarlotkę. Układam oberlandzkie malinówki  w skrzynkach do zimowania. Zastanawiam się skąd wziąć sianko do przełożenia owoców. I co to za odmiana tych drugich. Mrożę jarzębinę na dżem. Znowu jem.Wiedziałeś, że w listopadzie tez robi się przetwory?

Zrywam  listopadowe poziomki wciąż kwitnące,wciąż rodzące. Za domem wdzięczy się róża. Stwierdzam,że chryzantemy są bardzo wdzięczne. Wcale nie cmentarne. Wręcz ozdobne. Optymistycznie. Bo istnieją kwiaty,które kwitną prawie w zimie.

Filtruje nalewki,z obawą spoglądam na maminy cydr i powolne prace przy wędzarni. Wciskam soki z owoców. Mieszam z alkoholem. Staram sie upchać te wszystkie butelki w walizce jakoś.  Poranne zakupy z mamą:trzy wódki poproszę. Codziennie rano ląduje w trawie i błocie,bo witają się ze mną psy... Tata sadzi czterdzieste dziewiąte drzewo. Mama stoktóryśkrzak. Wszyscy mamy w ulubionych stronę bimberek-hobby pe el.  Pod oknem dwadzieścia osiem leszczyn czerwonolistnych. Trzeba posadzić. Cóż. Chyba pora na mnie,prawda?

Przenigdy nie spodziewałam się,ze będę tu szczęśliwa,mając na uwadze znalezione zapiski sprzed kilku lat. Czytane grubo po północy. A jednak. Ciszę przerywa miauczący kot denerwujący się na dzwoniący telefon. No tak. Zapomniałam napisać Ci dobranoc.


2 komentarze:

  1. Wieś, to powietrze, poziomki i koty? Taki mały raj!

    OdpowiedzUsuń
  2. mam nadzieję że i ja kiedyś wrócę z taką radością do domu.
    a tymi nalewkami możesz się podzielić :D

    OdpowiedzUsuń

Anonim? Bez konta? Proszę wybierz opcję "Nazwa/Adres URL" i wpisz swoje imię/pseudonim/chociaż inicjały - lubię wiedzieć kto mnie odwiedza i komentuje :)